tisdag 16 maj 2017

"Du ska inte tro det blir sommar..."

"...ifall inte nå´n sätter fart, på sommarn och gör lite somrigt, för då kommer blommorna snart!!!" I samband med senaste Atlikursen bestämde jag mig för att dra mitt strå till stacken genom att ta bort isbroddarna från Hamingjas skor. När hon skoddes om senast, för några veckor sedan, var det fortfarande lite för tidigt att ta bort dem eftersom det fanns en hel del snö och is kvar i hagarna. Men hovslagaren var bussig och lossade lite på dem så att jag lättare skulle få lös dem när det var dags.

Avbroddningen sammanföll med att Johan var förbi med kameran - så ni kan se ett bildbevis ovan. En av de andra kursdeltagarna hade väldigt roligt åt detta och sa: "Jag brukar också ta hjälp av min man när broddarna ska bort - vilket innebär att han får skruva ur dem... men här står du och skruvar medan din man fotograferar!!!"

Igår hade Hamingja vilodag eftersom jag var på nytt besök till Smärtkliniken i Piteå. Den här gången blev det ÄNNU fler sprutor - fast av ren självbevarelsedrift lät jag bli att räkna exakt hur många... Johan är på kongress i Prag så den här gången hade jag varken hans moraliska stöd eller privatchaufför. Det senare kändes när jag kört hem igen - hade REJÄLT ont i armar, axlar och händer. Läkaren hade också varnat för att många av någon anledning inte upplever lika bra effekt av sprutorna den andra gången (men sedan blir det bättre igen den tredje.) Och första delen av natten hade jag också ganska jobbiga smärtor... Men sedan fick jag sova och idag känner jag mig åter mer mjuk och rörlig i musklerna.

Men det blir vilodag för Hamingja idag ändå, för jag ska på hönskursen - som har sin sista träff i kväll. Men i morgon då hoppas jag det blir ridning igen innan hästabstinensen hinner bli allt för allvarlig!!!

Inga kommentarer: