måndag 10 april 2017

Regn och nollgradigt=BoT på

Kroppen fortsätter "stöka" med mig - så det har inte blivit någon ridning sedan i lördags. Men i eftermiddags blev det i alla fall en sväng till stallet för att få träffa Hamingja. Hade först tänkt borsta bort lite vinterpäls, men hade för ont i händerna så jag avstod även detta. Men Hamingja fick komma in en stund i stallet så att vi fick "hänga" lite i alla fall.

Vädret var verkligen INTE trevligt idag, med regn och temperaturer kring 0-strecket... Eftersom Hami visat sig ha så känsliga muskler i korset bestämde jag mig för att sätta på regntäcket från Back on Track innan hon fick gå ut igen. Vill ju för allt i världen inte att hon ska återfå besvären hon haft där när vi nu ÄNTLIGEN verkar ha blivit av med dem!

I morgon hoppas jag på att orka rida igen så jag inte börjar få ridabstinens - för den är som alla vet INTE att leka med...!!!

Inga kommentarer: