onsdag 6 juli 2016

"Uppehållsväder: täcke av!"


I eftermiddag hade det ÄNTLIGEN slutat regna när jag lämnade jobbet för att åka till Hamingja på sommarbetet. Det var dags att ta av henne regntäcket som hon fått ha på sig sedan massörens behandling, samt ge henne den ordinerade massagen (och Metacam förståss). Och Hamingja vet minsann hur man får mattes hjärta att totalsmälta: man avbryter betandet och skyndar sig att komma till matte så snart hon ropar och visslar!!!

När Tomas behandlade henne igår var det tydligt att det inte var helt igenom behagligt - antagligen kände hon vad jag brukar kalla "skönont" för hon visade en hel del irritation - f f a när han behandlade området uppe på korset. Det var först i slutet som spänningar och smärta släppt tillräckligt för att hon enbart skulle njuta. Idag var det min tur att försöka massera enligt Tomas instruktioner och jag undrade förstås hur hon skulle reagera. Tänkte att jag borde ha tagit med mig grimma och grimskaft till hagen ifall hon åter skulle tycka att det var obehagligt och försöka gå iväg... 

Men förutom att hon kändes väldigt mjuk och fin i området redan när jag börjad min massage så stod hon till min stora glädje alldeles stilla! Istället för tecken på obehag sträckte hon ut halsen så att mulen nuddade i marken och bara njöt!!! Allra mest verkade hon uppskatta massagen runt hasen, men även mitt "knådande" av musklerna uppe på korset var uppenbarligen riktigt behagligt idag. Nu klarar jag förstås inte att ta i lika kraftfullt som Mr Ironman - men jag uppfattar ändå detta som ett tecken på att mycket av behandlingens goda effekter fortfarande satt i och det var ju positivt!!!

Inga kommentarer: