tisdag 1 mars 2016

Liniment va´re här!!!

Körde inte direkt raka vägen från jobbet till stallet idag... jag behövde nämligen åka ända till Boden för att få tag på det liniment som massören rekommenderade till Hamingja. Har bara några ytterst begränsade erfarenheter sedan tidigare av gallor ("svampiga svullnader") på häst - i övrigt har jag varit förskonad från sådant under alla mina år med hästar. Senast minns jag att jag hade en tandborste för att borsta in linimentet i huden - men idag lyxade jag till det och köpte en borste speciellt för ändamålet. 

Insidan av vänster has - där Hamingja alltså är lite, lite svampig på ett ställe. Det är ju inte alldeles lätt att få ner linimentet ända ner till huden när det är så här mycket vinterpäls i vägen...! Hamingja verkade i alla fall tycka att det var skönt när jag gnuggade med linimentborsten - hon stod helt stilla hela tiden, trots att hon normalt kan vara lite avvaktande när man håller på med hennes bakben.

När Hamingja var åter i hagen blev det förstås besök i hagen hos Lára och Yr också. Efter helgens kurs med två lektioner/dag och dessutom ridning igår fick Lára finna sig i att ha vilodag idag. Men hon fick tröstäta ett äpple för att jag skulle komma "lite mindre på minus" i alla fall! Och i morgon är inte bara en annan utan också en bättre dag - för då ska Josefin rida henne igen! 

Inga kommentarer: