söndag 1 november 2015

Vinterdäck och vinterskor!!!

Min käre make tog en paus i den intensiva slutfasen av arbetet med avhandlingen och bytte däck på hästtransporten idag, för att skona sin frus skröpliga kropp - TACK!!! 

Jag åkte tillbaka till stallet igen på kvällen, då hovslagaren kom för att ta sig an Láras hovar. Han började med höger bak och tack vare att sprickan gick längs med skon så kunde han verka bort det mesta av den nu direkt. När det var gjort och en ny sko - som var fäst med mer än en söm på utsidan - var på plats kände jag att jag vågade börja andas igen! 

(Jag överreagerar säkert... men eftersom jag aldrig haft "hovproblem" vare sig på Lára eller någon annan av mina hästar förrän nu så var jag livrädd att hon skulle hinna trampa av skon och riva sönder hoven mer.)

Nu får Malin M och Lára ge sig ut i morgon och inviga de nya skorna - hoppas de får riktigt roligt!!!

Inga kommentarer: