onsdag 25 november 2015

Inte helt bra, men bättre!

Litlamin och Hamingja

När Sylvia red Hamingja igen idag kunde hon konstatera att Hamingja fortfarande var ovillig att ta stöd på vänstertygeln, trots att hon fick tänderna åtgärdade igår. Men det var ändå lite bättre idag och förhoppningsvis blir det ännu lite bättre sedan de små såren inne i kinden hunnit läka också. Och skulle problemet i ridningen kvarstå även efter det så vet vi ju i alla fall att hon inte längre har ont någonstans, så man kan med gott samvete träna för att få bort vad som i så fall måste vara en ren ovana.

Och i morgon smäller det: DÅ SKA JAG FÅ RIDA MIN HÄST!!! :-D  :-D  :-D Om ridbanan är ridbar blir det lektion för Sylvia där, annars ska vi rida ut tillsammans så att hon kan coacha mig på det sättet. Jättespännande blir det att åter få "lära känna" min häst - och uppleva henne efter både "fabriksåterställning" och en massa uppdateringar!!! Jag LÄNGTAR!!!


Har också fått rapporter om att Lára haft det bra idag: hon och Malin M har varit ute och tränat både tölt och trav. Allra mest nöjd var Malin över hur hon kunnat jobba Lára i traven. Själv tycker ju alltid det är så roligt att höra om min fina häst! Malin ska rida imorgon också - och förhoppningsvis hinner vi träffas i stallet då. Det är ju annars den stora nackdelen med att dela häst...man är så sällan i stallet samtidigt. 

Men får jag nu börja rida Hamingja igen så kan det förhoppningsvis bli ändring på den saken. Alldeles här i början ska jag förstås rida lektioner för Sylvia så mycket det bara går. Men när hon åkt utomlands och jag hunnit träna på ridbanan så att jag förhoppningsvis känner att jag har "koll på läget" ser jag verkligen fram emot att få rida ut tillsammans med Malin och Lára!

Om någon oroar sig för att det kanske var synd om Lára igår, när matte ägnade sig åt tandläkarbesök med Hamingja, så kan ni känna er lugna! Soleys matte lånade nämligen Lára och red ut en sväng - så The Queen behövde inte drabbas av någon vilodag. Fast det finns ju viss risk att det kan bli några vilodagar i slutet av veckan - om jag nu får rida Hami igen. För jag vet tyvärr allt för väl hur det brukar gå med min värk när jag blir för ivrig och försöker rida båda hästarna samma dag... Och jag måste ju verkligen prioritera Hamingja nu i alla fall alla dagar som Sylvia har möjlighet att hålla lektion för mig. 


Inga kommentarer: