torsdag 21 maj 2015

Lára i tidningen!!!

Lycko-Lára i Boden på tävling våren 2014.

För min del är det "ligga lågt och kurera sig" som gäller för tillfället... så hästarna har ledigt från mig. Men idag fick jag veta att Lára är med i det senaste numret av gratistidningen Extra:s Bodenupplaga! Nu är det ju Luleåupplagan som delas ut här - men jag har fått löfte från två bodensare om att få en tidning så jag får väl återkomma framöver med en bild på bilden!

Dagens bild härifrån Kyrkbyn är denna: en lycklig höna som precis upptäckt att man BÅDE kan gräva och bada i jorden!!! En och annan skimmelägare känner väl igen synen...?!! Det ska nog bli "riktiga" höns av de här damerna med tiden!

Faktiskt har tre av hönorna redan börjat komma när jag ropar på dem! Ja, de vågar inte komma ända fram till mig ännu förståss... det finns ju ändå gränser för vilka risker man är beredd att ta ÄVEN om det är underbart goda majskorn "i potten"!!! 

Inga kommentarer: