söndag 1 februari 2015

SNÖ!!!

Detta känns som en passande bild idag, även om det väl kommit nästan en meter snö till sedan Johan fotade bilden för en vecka sedan...!!! Tidigare i veckan har det varit nästan vindstilla när snön vräkt ner, men idag är det snöstorm dessutom... Elisabeth hade visst inte lyckats ta sig till Mariebäck i morse när hon skulle morgonfodra, så Sylvia hörde av sig och meddelade att hon även kunde ta min lunchfodring så att jag inte behövde ge mig ut i det här vädret. Skönt - grusvägen man kör de sista ca 3 km var ju redan i går för smal för att två bilar skulle kunna mötas...!

Fast lite frustrerad blir jag ju över att vädret hindrar mig från att rida - nu när kroppen äntligen verkar ha slutat sätta sig på tvären... Vi får hoppas att det är bättre väder i morgon och att snösvängen hunnit komma ikapp lite bättre - för det vet ju alla vilka oerhörda risker ridabstinens innebär!!!

Inga kommentarer: