fredag 6 februari 2015

Bakslag på hälsofronten... :-(

Så här underbart var det ute idag!!! Verkligen som gjort för en HÄRLIG ridtur på någon av mina hästar - tycker ni inte det?!! Men det tyckte tyvärr inte mina bihålor... Redan natten till igår vaknade jag av vad jag först trodde var en VÅLDSAM tandvärk - i hela överkäken på höger sida. Snart insåg jag dock att det var mina bihålor som "spökade" igen... Just på den sida där besvären varit värst och jag fick "hålet i huvudet"...

Efter att ha suttit en lång stund och andats in varm vattenånga, druckit några koppar hett te m m släppte besvären tillslut så att jag kunde somna om. I natt kom de dock tillbaka... samma åtgärder hjälpte även nu - men redan idag på förmiddagen var de tillbaka igen... :-(  Så det var bara att påbörja den TREDJE penicillinkuren för året... På nätet förekommer ju ett antal "utmaningar" av typen "100 träningspass innan midsommar" - jag hoppas verkligen INTE att detta är min variant...

Istället för att njuta av hästarna och det underbara vintervädret ligger jag alltså hemma och tycker synd om mig själv. Förutom att påbörja ytterligare en penicillinkur samt vila har jag dessutom gjort en aioli av sådan kaliber att jag förhoppningsvis borde vara REJÄLT avskräckande inte bara för vampyrer utan också för bakterier och virus... Om det samma gäller min käre make - som väntas hem från Övik sent i kväll - återstår att se... Men för en gångs skull är det nog en stor fördel att han nästan saknar luktsinne!

Inga kommentarer: