måndag 22 december 2014

"HUR gick det med hästen???!!!"

"Arkivbild" från unghästhagen! Jag är osäker på vilket år detta kan ha varit... kan Hremsa och Mysa närmast i bild ha varit tre år och Hamingja (tror i alla fall det är hon som skymtar t v bakom Hremsa) i så fall två år?!! Ljúfa, vars huvud skymtar bak till höger var också tre i så fall. Och till våren blir "småflickorna" alltså åtta (Hamingja) resp nio år gamla!!!

Och om ni undrar vad jag haft för mig på sistone så kan ni få en ledtråd: kolla in Ljúfa, till höger bakom rundbalen...!!! Det är fortsatt begränsning av intrycken till hjärnan som gäller för att så snart som möjligt läka min "hockeyspelarskada". Men när läkaren på vårdcentralen oroat frågade: "HUR gick det med hästen???!!!" visste jag ju direkt att jag var i goda, omdömesgilla händer!!!

Inga kommentarer: