torsdag 11 december 2014

Annas vintervisa

Du ska inte tro det blir vinter, ifall inte nå´n sätter fart
på vintern och gör lite vintrigt, för då kommer snöfallet snart!
Jag gör så att rimfrosten gnistrar, jag gör så att is täcker sjön.
Och nu så har vintern kommit, för jag har strött ut första snön!!!

Skriver som på Facebook: FÖRLÅT Astrid, men jag tyckte faktiskt att din annars så FANTASTISKA produktion hade en liiiten lucka... Och FÖRLÅT till alla er andra att jag inte tog tag i detta tidigare! Men nu ska det väl snabbt bli ordning på vädret igen hoppas jag - medan det fortfarande finns något kvar av den snö vi ändå fått!

Jag hoppas i alla fall orka jobba igen i morgon - det känns ändå lite bättre i bihålorna nu. Och helst skulle jag förstås rida Hamingja också - har VÅLDSAM abstinens! Men finns det inte krafter kvar efter jobbet så får jag se till att orka rida på lördag i alla fall!!! 

Inga kommentarer: