lördag 4 oktober 2014

ÄÄÄÄÄntligen en i gänget!!!

Dinni (skäcken) får vara en i gänget!!!

Förra helgen berättade jag om hur valackflockens nykomling Dinni, ännu inte accepterats av de andra utan man var tvungen att lägga hö till honom låååångt bort så att han fick äta i fred. Men att hans starka flockinstinkt fick honom att ta en munfull hö från sin hög för att sedan smyga sig så nära de andra han bara vågade, för att ändå få stå i deras närhet och tugga ur munnen innan han gick för att hämta en ny tugga. Men när jag lunchfodrade idag kunde jag konstatera att han faktiskt fick vara med i gänget - vilken lycka det måste vara!!!

Och som jag berättade igår fick jag då första akupunkturbehandlingen efter ett tre månader långt uppehåll. Jag somnade sedan på soffan när jag kom hem och sov 2,5 timme. I natt har jag sedan sovit ytterligare 9 timmar - och ändå har jag behövt vila mest hela dagen idag... Kroppen behöver uppenbarligen fokusera kraften på de processer som akupunkturen startade igång igår! Så förutom lite mys med Lára samt lunchfodring har det mest varit viloläge och ljudbok för mig idag. "Men klaaan i marron!!!" som ett västerbottniskt släktuttryck låter. (Betyder ungefär: "Vänta bara till i morgon, då ska jag...!!!") 

Inga kommentarer: