tisdag 30 september 2014

Väluppfostrad Lára ger tydliga order!

Lára väntar på KRAFTFODER!!!

När jag kom till stallet idag skulle Sylvia jobba med unghästarna (Litlamin e Démantur u Lára resp Dinni e Démantur). Jag tyckte det var spännande att titta på så Lára fick en ganska rejäl hög med hö att äta under tiden. En hög som jag dessutom fyllde på två gånger - ÄNTLIGEN har hon faktiskt börjat äta som en häst!!! 

Sedan skrittade vi ut en sväng i det härliga höstvädret! Tillbaka i stallet beordrade Lára servering av kraftfoder och som underdånig tjänare var jag naturligtvis snabb att göra The Queen till viljes! Men som ni ser på bilden är hon faktiskt riktigt väluppfostrad och vet att en öppen boxdörr inte per automatik betyder att man får gå ut - inte ens när det vankas mat!!!

I kväll hjälper Elisabeth mig att ta nya blodprover på Lára och i slutet av veckan hoppas jag att vi har provsvaren. Håll nu alla tummar för att hon är (i alla fall nästan) frisk!!!

Inga kommentarer: