onsdag 3 september 2014

Populärast i stallet!

Längtar efter en frisk Lára...

Idag kom provsvaren från lab:et, men det var först på eftermiddagen så jag hann aldrig få veterinärens tolkning av dem. Men om hon inte skulle ringa mig i morgon så ringer jag henne för nu MÅSTE jag snart få veta hur min fina häst egentligen mår!!!

I kväll fick the Queen i alla fall en liten dos av allt det fjäsk hon tycker sig förtjäna, för jag kom till stallet med FYRA matkassar proppfulla med äpplen! Hade nämligen fått fallfrukt av en kollega och då var det enkelt att bli populärast i stallet!!! Alla hästarna fick ett gäng äpplen var och ändå var det fortfarande tre hela kassar kvar - så de har något att se fram emot kommande dagar också!!! 

Den senaste tiden har Lára fått gå utan exemtäcke - för att täcket inte skulle kyla när det regnade så våldsamt. Men nu verkar ju vädret åter ha stabiliserat sig, samtidigt som det fortfarande är våldsamma mängder knott, så i kväll åkte täcket på igen. Visserligen har hon inte kliat sig alls trots att hon varit utan täcke, men med så´na knottsvärmar som det är i år måste det ändå vara skönt med allt som kan hindra deras framfart i någon mån i alla fall!

Inga kommentarer: