tisdag 23 september 2014

Nya skor - vilket antiklimax...!!!

The Queen är inte alls nöjd - trots att hon får sko sig på mattes bekostnad...!

Det var en mycket ivrig Lára som skyndade fram till grinden så snart hon hörde min röst - ÄNTLIGEN skulle det hända något roligt! ÄNTLIGEN kanske hon skulle få komma ut och springa!!! ...eller i alla fall äta?!! Men vad händer? Jo, matte hämtar visserligen in henne från hagen men väl inne i stallet blir det inte alls sadel och träns på utan uppställning på hovslagarplatsen... där hon förväntas stå stilla medan hovslagaren verkar hovarna och slår på nya skor. Här kan man verkligen tala om ett antiklimax... och The Queen visade tydligt att detta INTE var till belåtenhet genom att nästan försöka krypa ur skinnet!

Tillslut var i alla fall nya skor på plats runt om - och tack vare det är hon ju faktiskt redo för den dag då jag får börja sätta igång henne igen. I början av nästa vecka ska nya prover tas och min förhoppning är ju att de ska visa att hon är återställd - eller i alla fall nästan!

I natt hade det varit -5,5 grader i Mariebäck och nu verkar faktiskt knotten ha frusit ihjäl tillslut. Så skönt för hästarna att ÄNTLIGEN slippa dem!!! Jag har aldrig tidigare varit med om så extremt mycket knott som i år - uppenbarligen är en riktigt torr och varm sommar bra för knotten. Och det är väl tur för fåglarna att det är så, eftersom detta väder inneburit att det inte varit några mygg alls. När jag släppte ut Lára i hagen igen efter hovslageriet fick hon därför gå ut utan exemtäcket. Och om hon tycker det är skönt att slippa knotten så tycker jag det är skönt att slippa hålla på med täcken! 

Inga kommentarer: