torsdag 4 september 2014

Bättre, men inte helt bra...

Idag har jag fått konsultera veterinären på Evidensia i Boden ang Láras nya omgång provsvar. Och hon kunde konstatera att Lára fortfarande inte är återställd... men det går åt rätt håll och det är ju i alla fall skönt att höra! Ordinationen blev ny provtagning om en månad.

Hon får fortfarande inte ansträngas, men jag kan skritta henne i alla fall. Och med tanke på hur glad Lára var när hon fick skritta ut en sväng i söndags så är det ingen tvekan om att hon kommer att uppskatta det beskedet lika mycket som jag gör!

Skönt också att jag redan fått Sylvias löfte att rida Hamingja på Atlikursen nu i september - roligt att kunna vara med trots att Lára inte kommer att vara ridbar då! Men nu har jag ju inte suttit på Hammi sedan dagarna efter förra Atlikursen så det skulle inte vara så dumt att få låna henne i alla fall någon dag innan det är dags igen, för att repetera vad vi gjorde senast... För det är ju självklart meningen att man ska träna mellan kurserna...!

Inga kommentarer: