onsdag 16 juli 2014

Linus på Linjen x flera!

"Att ha höns är som att leva med ett gäng Linus på Linjen! Man får alltid MKT tydlig feedback, både när man gjort något bra och när man råkat klanta till det...!!!" Gammalt Anna-ordspråk

Den våldsamma åskan under natten till tisdag nöjde sig inte med att bara bullra och blixtra, tyvärr såg den till att köra över mig med en vägbult också... Det har inte blivit mycket sömn de senaste två nätterna och jag har varit alldeles för groggy för att kunna gå till jobbet... Extra frustrerande eftersom denna vecka är min slutspurt inför semestern - för jag vill ju verkligen INTE behöva gå in och jobba på måndag för att jag inte hunnit bli klar med allt som behöver vara klart...!!!

Dessutom har jag ju ÄNTLIGEN fått börja rida Lára igen och hade verkligen sett fram emot flera kvällar i sadeln den här veckan... Men, tyvärr får jag ju inte alltid bestämma själv... Jag får helt enkelt ha ridturerna "innestående". Och i kväll följde Johan med till Mariebäck så jag kunde pyssla om henne lite och ge järntillskottet.

På vägen hem körde vi förbi Bälinge och köpte ett begagnat hönshus som jag hittat på annons. Vilken standardhöjning det kommer att bli att få byta ut vårt äldsta hönshus, byggt av en stor militärlåda i massivt trä! I o m att vi hela tiden flyttar runt hönsen på gräsmattan för att de alltid ska ha gräs att äta i hönsgården är det verkligen inte optimalt med ett hus som väger "ett ton"...

Det är bara att hoppas att de kräsna damerna blir lika nöjda med den nya bostaden som vi! 

Inga kommentarer: