måndag 14 juli 2014

HÄRLIGT besked från Lára!!!


Idag hade det ÄNTLIGEN gått de ytterligare 10 dagar som veterinären på Evidensia tyckte att Lára skulle vila - och jag var förståss väääääldigt nyfiken på hur hon skulle kännas att rida. Skulle hon fortfarande vara orkeslös eller har hennes härligt sprudlande energi börjat komma tillbaka?!! På förmiddagen hade jag fått ett sms från KG att Lára demolerat sitt exemtäcke så mycket att han tagit av det. Så när jag gick för att leta efter henne i beteshagen (de höll till i den del där det växer VÄLDIGT mycket sly) var jag förvarnad att hon inte skulle vara "påklädd".

Trots detta förstod jag först inte att den blanka, svarta, rundmagade häst som kom fram till mig bland snåren faktiskt var min Lára! Men den välkomnande "Härligt att se dig matte"-dunken jag fick av hennes huvud (där exemhuvan fortfarande satt på) gick det inte att ta miste på! Visst var detta min bulldozer! Som äntligen släppt all gulbrun vinterpäls och nu blänkte så svart i sommarpälsen! Och som dessutom lyckats lägga på sig lite mage!


När hon en stund senare skrittade ut från gården var det på en häst som gick med energiska steg och ivrigt spetsade öron. Och det var alldeles uppenbart att hon mår SÅ mycket bättre nu!!! Red bara ca 30 minuter bakom vägbommen och ONÖDIGT många och långa skrittpauser om man frågar en viss fyrbent dam. Men under de trav- och töltsekvenser som jag erbjöd utstrålade hon en helt annan energi än för tre veckor sedan.

Jag vet inte riktigt vem av oss som var mest nöjd i kväll, Lára som ÄNTLIGEN fick springa lite eller matte som ÄNTLIGEN fick bekräftelse att lyckohästen mår bättre?!! Jag får bara hjälpa henne att behärska sig så att vi inte rivstartar med träningen - så länge hon ska äta järntillskottet ska vi ju ta det lite lugnt. 

Inga kommentarer: