tisdag 1 juli 2014

Bokat tid på klinik

Idag har jag pratat med en veterinär på Evidensiakliniken i Boden - och hon tyckte absolut att Láras spruckna tand borde kollas upp i o m att hon är så allmänpåverkad. Fick faktiskt en tid redan nu på fredag för att röntga hennes käke.  Det känns bra att vi får komma redan innan helgen, för även om inte Lára är jättehängig vill jag ju absolut inte att hon ska behöva gå och ha ont en endaste dag i onödan! Håller tummarna för att de på fredag kan diagnosticera om den nu beror på tanden eller på något annat. Och att det är något som går att åtgärda så att hon får må bra igen så snabbt som möjligt!

När jag berättat vad min häst heter frågade föresten veterinären om det möjligen var en häst som Sylvia ägt tidigare. När jag bekräftade detta svarade hon att hon i så fall ridit Lára! "En jättehärlig häst - vilken otrolig energi!!!" sa hon. Och förstod ännu mer min oro när detta ständiga energiknippe nu plötsligt är förvandlad till en trött och håglös typ...


Inga kommentarer: