lördag 7 juni 2014

När det är dags för skritt flåsas det ordentligt!

I morgon blir det "Lady in Red" igen! Medan Lára mumsade kraftfoder efter dagens träningspass flyttade jag över bettet till hennes röda croco-träns! Man har ju inte roligare än man gör sig!!!

Ännu en VAAARM dag!!! Så även om kvällens träningspass inte blev jättelångt (red bort till korsningen vid sjön men sedan bara en bit bort mot skoterklubben) så blev det rejält svettigt. Efter uppvärmningen fick Lára gasa på ordentligt i en ganska lång sekvens med ökad tölt. Det gillade hon förståss!!! Men när jag avslutade med att göra en nedtagning till arbetstempo märktes det att hon fått ta i rejält i värmen, för jag hon ville bli travtaktig trots att jag drev massor...

När vi vände hemåt igen inledde vi med en lååång skrittpaus för att hon skulle få hämta sig ordentligt och närheten till sjön gjorde att det fläktade tillräckligt för att vi inte skulle behöva springa ifrån insekterna. Efter att hon sedan fått sträcka ut överlinjen ordentligt i långsam tölt blev det mer skritt. Men nu tyckte matte att det skulle skrittas med tygelkontakt - och genast började Lára flåsa upprört för att hon inte fick springa igen...!

Avslutade med en galopp längs vägen upp till kyrkan innan det blev dusch i spolspiltan. Sedan var vi helt överens om att hon förtjänat sitt kraftfoder! När detta var uppätet och röda tränset förberett för morgondagen var det dags för mig att kvällsfodra. Då är man alltid lika uppskattad!!!

Inga kommentarer: