torsdag 6 februari 2014

City Rehab-dag

En lördagmorgon i Kyrkbyn. 

Idag blev det en andra vilodag för Lára. Själv har jag nämligen varit på City Rehab för första gången sedan strax innan jul. Det blev både träning med crosstrainer och i varmvattenbassängen. HÄRLIGT! Tyvärr såg jag inte till min sjukgymnast… hade annars tänkt fråga henne om att höja träningsdosen med crosstrainern. Har kört 3+5 minuter i alla fall i en månad (hemma) och funderar om jag "får" öka mer och om det i så fall är den andra omgången jag ska förlänga. Nåja, hon har ju f f a betonat för mig att jag måste skynda låååååångsamt - så det är säkert bara bra om jag fortsätter på samma nivå någon eller några veckor till.

Det är i alla fall fantastiskt hur välgörande bassängträningen med efterföljande bastu är för min kropp! Den känns riktigt samarbetsvillig när jag åker hem från City Rehab! Och i morgon blir det ridning igen - det ser jag verkligen fram emot!!! I morgon kväll kommer dessutom Johan - ÄNTLIGEN - hem igen efter ännu en (forsknings-)vecka i Umeå. Det ser jag också fram emot!!!

Inga kommentarer: