lördag 28 december 2013

"Dekadent dessert"

I fredags fick jag en fantastisk leverans med kurir från Eva i UAE: två solmogna mangofrukter!!! (Jo, jag vet att det bara är en på bilden - den andra hade jag ju redan hunnit äta upp…!!!) Dessutom en låda pinfärska valnötter, utan minsta antydan till den beska som de brukar ha redan när man köper dem här hemma.

"Dekadent dessert"

För ett antal år sedan fick jag ett jättegott te av Eva. Smaken påminde om mandelkubbar och på förpackningen stod det att detta te lämpade sig ypperligt att dricka "to decadent desserts". Vi funderade mycket på vad en dekadent dessert kunde innebära - ända till dess jag på Aruba för första gången fick smaka solmogen mango med vispgrädde. Då visste jag! Alltså var det ingen tvekan om hur dyrgriparna från UAE skulle anrättas! (Jo, Johan fick faktiskt smaka han också. En liiiiiten bit…) 

Inga kommentarer: