onsdag 4 september 2013

Klematisvandring


Trädgårdssällskapet bjöd in till "Klematisvandring" i en trädgård i Antnäs i söndags. Men då red jag ju kurs för Atli. "En bra kvinna reder sig själv - jag gör väl min egen vandring..!" tänkte jag här om kvällen och gick ner till lektstugan där den klematis vi planterade i slutet av förra sommaren blommar så här fint! Styrde sedan stegen till orangeriet - jo, här snackar vi verkligen vandring som ni märker - där en ljust blå variant också blommar. "Klematisvandring - check!" konstaterade jag och gick tillbaka in i huset. Men de som vandrade i Antnäs fick kanske se fler än två sorter...?!

Idag har kroppen tyvärr gått i baklås igen... var det kanske klippningen av Lára igår som blev droppen? Låg ändå i spa-badet och värmebehandlade mig i går kväll, men uppenbarligen var det inte tillräckligt "motgift". Det får bli mer spa-bad idag, för jag MÅSTE ju kurera mig inför helgens Midur-tävling!!! Efter den är "hela vår säsong" d v s båda tävlingarna avverkade och det dröjer till i maj nästa år innan det är dags igen. 

Inga kommentarer: