måndag 30 september 2013

Crosstrainer på City Rehab och äpple till Lára

Några sådana här hade jag GÄRNA smusslat med mig hem från Roknäs igår!!!

Tyvärr har det varit ett låååångt uppehåll i min crosstrainer-träning... Först skulle träningshallen få nytt golv, sedan var crosstrainern ur funktion och den senaste dryga månaden har min kropp varit för risig... Men idag var det dags igen! Visserligen väntar "min" crosstrainer fortfarande på någon viktig reservdel som tydligen varit väldigt svår att få tag i... men jag använde sjukgymnastikens andra istället. Den går tyvärr inte att ställa in lika låg belastning på, så därför har jag hittills avstått från att använda den. Men jag måste ju komma igång tillslut så jag mjukstartade med 2+2 minuter innan det var dags för varmvattenbassängen.

Vi funderar på att byta ut en av våra bilar och hade därför fått låna hem en XC70 (senaste varianten av den bil jag har idag) för provkörning. Så efter middagen ägnades kvällen åt bilkörning. Tog chansen att åka till Mariebäck för att ge Lára ett äpple och hon verkade rätt nöjd även om hon blev "lurad" på ridturen. Bilen var f ö riktigt trevlig att köra! I o m att min bil hunnit få 12 år på nacken så har det ju hänt en hel del både när det gäller design, säkerhet och funktioner. Men vi ska definitivt testa fler bilmodeller innan vi bestämmer oss!

Inga kommentarer: