måndag 15 juli 2013

Kvällströtta vildhönor


"Herr och Fru McGyver" har byggt en foderautomat till Fru Kinell och Frk Persson - den fungerar riktigt bra!

Lára har haft vilodag idag - men det har sannerligen inte matte... Det är verkligen fullt ös på jobbet nu... Jag bara undrar sedan när blev det stort semesternöje att ansöka om banklån?! Fast vi som lever på att låna ut pengar klagar förståss inte - vi bara pustar lite...! Efter jobbet skulle jag egentligen ha tränat på City Rehab, både på crosstrainern och i bassängen, men det körde ihop sig lite extra när jag egentligen skulle gå från banken, så det blev ytterligare jobb istället för träning.

Hemma blev det sedan "softa" i orangeriet med te och ljudbok innan vi flyttade de färgade hönornas bur för att de skulle ha nytt fräscht gräs att tillgå. Jag hade släppt ut dem lösa redan när jag kom hem från jobbet och sedan fick de fortsätta gå fritt till dess vi flyttade buren, drygt tre timmar senare. Att vara "vildhönor" så länge hade uppenbarligen tagit på krafterna - för nästan direkt buren stod på nya platsen valde de att gå in i hönshuset och "göra kväll". De är ungefär lika kvällströtta som jag alltså!

Inga kommentarer: