måndag 22 juli 2013

38 grader varmt i vattnet!!!

Nej, det är faktiskt inte SPA-badet jag badat i idag utan bassängen på City Rehab! Normalt brukar det vara 33 grader som varmast, men nu hade visst ventilationen stannat under helgen samtidigt som solen legat på mot de stora fönstren och värmt upp luften samtidigt som bassängvärmningen arbetat som vanligt...

Innan bassängen var det meningen att jag skulle träna på Crosstrainern. Och det var sista chansen på ett par veckor, eftersom de ska byta golv i träningshallen så den kommer att vara stängd. Desto mer besviken blev jag förståss när det visade sig att jag inte kunde använda den... Jag måste använda den lägsta uppvärmningsbelastningen som finns för att inte få ont av träningen, men idag fungerade inte inställningarna alls av någon anledning... Trots att jag knappat in de 25 W jag skulle ha så kunde jag stå med båda fötterna på samma fotplatta utan att den rörde sig mer än ytterst marginellt... Ingen fanns på plats som kunde lösa problemet heller och trots mitt ihärdiga knappande mellan olika inställningar hann hela träningstiden passera utan att maskinen blev träningsbar...

Kanske inte så konstigt att jag var ganska irriterad när jag bytte inför min badtid. Men när jag klev ner i det UNDERBART varma vattnet var det så ljuvligt att jag kände att irritationen "rann av" mig. Och efter genomgånget träningsprogram var kroppen härligt mjuk och följsam!

I morgon kommer jag att ha förmånen att rida lektion för en sjukgymnast som arbetar med ryttares sits bl a med hjälp av Basal Kroppskännedom. Det sistnämnda har jag haft oerhört positiva erfarenheter av i samband med smärtkursen jag gick på vårdcentralen förra året, så det ska bli oerhört intressant!!!

Inga kommentarer: