söndag 19 maj 2013

Relaxat i sommarvärmen!


Fortfarande nu i kväll är det riktigt skönt ute, även om man delvis sitter i skugga!

Oj, vilken sommarvärme vi haft idag - härligt!!! Jag hade egentligen planerat att rida igen idag, men har varit alldeles för trött. Somnade faktiskt t o m ute i solen under seneftermiddagen... Så uppenbarligen var det en lugn dag hemma jag behövde bäst. Och det är ju faktiskt viktigare att "toppa" min egen form än Láras inför nästa helgs tävling!

I garaget står vår robotgräsklippare och stampar nästan lika otåligt som Lára inför en ridtur. Men tyvärr är det fortfarande för blött i sänkan nere mot ängen, så "gräsklipparsläppet" måste dröja några dagar till. Kanske får vi försöka fylla igen den där sänkan med tiden... nu när fornlämningsskyddet är hävt har vi ju faktiskt tillåtelse att göra sådant. (Med fornlämningsskydd får man varken gräva eller fylla igen minsta grop - eftersom det kan påverka fukthalten nere i marken och därmed också påverka ev fornlämningar.)

I morgon har jag bokat in träning på City Rehab, men jag kanske bokar om det till tisdag så jag kan rida i morgon istället. 

Inga kommentarer: