torsdag 11 april 2013

Ny vår-outfit!


Lára i ny vår-outfit! För visst ser ni att hon inte längre har snösulor i skorna?! 

När hovslagaren skodde henne i tisdags var det alltså dags att plocka bort snösulorna. När det börjar vara grus framme bitvis finns ju annars risken att någon sten fastnar under en sula och i värsta fall orsakar en hovböld. Vinterskor med broddar gäller dock fortfarande - annars skulle vi nog inte ta oss ut från gården ner till bilvägen... 

Jag har sovit så dåligt i veckan, p g a värken och var så TRÖTT när jag åkte till stallet efter jobbet. Men väl på Láras rygg kändes det som vanligt mycket bättre! Jag har kommit på att hon är som en rejäl dos D-vitamin: bra mot allt!!! Testade att rida in på skoterspåret förbi gamla soptippen och den senaste tidens dagsmeja i kombination med de kalla nätterna hade precis som jag hoppades gjort att underlaget fortfarande var jättebra! 

Vi galopperade genom skogen så att snön yrde om Láras hovar! Hon frustade och frustade så belåtet och jag var lika nöjd med att bara få sitta och "åka med"! Efter ridturen fick jag hjälp av bussige KG att bära in en kraftfodersäck från bilen till foderrummet. Allt medan Lára belåtet tuggade kraftfoder ute i solen. 

På vägen hem från stallet kom dock tröttheten över mig igen med förnyad kraft. Väl hemma skulle jag bara sätta mig och vila en stund innan jag bloggade - men när jag öppnade ögonen hade jag sovit en timma. Vi får hoppas att det inte innebär att jag sover ÄNNU sämre i natt än vad jag gjort hittills i veckan...

Inga kommentarer: