söndag 7 april 2013

Har försiktigt närmat mig en crosstrainer...!

Idag fick jag tillfälle att prova en crosstrainer, för att se om det möjligen kan vara en konditionsträningsform som är tillräckligt "snäll" att den inte förvärrar min värk. Och det verkade lovande måste jag säga - ingen jättestor belastning någonstans. (Man behöver ju inte ens ta i med händerna - vilket kan vara svårt för mig - man kan ju bara hålla och låta armarna följa med i rörelsen medan benen gör jobbet.)

Försökte verkligen att inte bli för ivrig heller, utan sluta så snart jag blivit ordentligt flåsig - för min kropp behöver ju väldigt försiktig tillvänjning av allt som är nytt. Nu håller jag tummarna för att jag tar mig ur sängen i morgon bitti för denna träningsform skulle jag gärna fortsätta med! Än så länge känns det mkt bra i alla fall - pulshöjningen gav välgörande smärtlindring!

Inga kommentarer: