tisdag 26 mars 2013

"Nog hava vi snön...!"


Haminja, Hrissla och Litlamin

(Jo, rubriken är en parafras på ett Torgny Lindgren-citat. Har ni inte lyssnat på hans uppläsning av "Vattnet" så gör det!) När jag skulle åka hem från stallet igår kväll fick jag tillfälle att fota denna bild, som ganska tydligt visar att vi har en hel del snö fortfarande...!!! Stängselstolparna går mig upp till axeln - och jag är 170 cm lång. Sommartid verkar det alltså som att vi "stängslar för dinosaurier" som Johanna Elgholm sa!

Men just nu går översta tråden inte ens upp till knät på Haminja och Hrissla i denna del av stohhagen, där Janne aldrig skottat med traktorn. Ändå håller sig hästarna kvar på rätt sida om staketet - man kan verkligen inte beskylla dem för att vara rymningsbenägna!!!

Nu är jag precis hemkommen från en andra floatingsession. Och jag känner mig... flytande?! Det är en lätt yrvaken känsla, som om jag nyss sovit en låååång stund och sedan vaknat utan att vara tung i huvudet. Och kroppen känns... inte alls - vilket är ytterst ovanligt i mitt fall. HÄRLIGT!!!

Inga kommentarer: