tisdag 15 januari 2013

Santa Theresa - första dagen i bilder

Här kommer de första bildbevisen från Costa Rica!




Det här lilla planet flög vi med från San Jose till Tambor. Vi har flugit små plan förr, men det här var första gången som inte bara väskorna skulle vägas... vi fick även själva kliva upp på vågen!!!




Vi närmar oss Tambor (som ligger på en stor udde i fastlandet) och jag är SÅÅÅÅÅ "åksjuk" efter flygresans rejält skumpiga början.



Den lilla landdningsbanan skymtar.




Slutet på inflygningen. Och precis när piloten satt ner planet på landningsbanan fick han väja för en halvmeterlång ödla! :-O



Flygrädd är jag inte - men p g a "åksjukan" var det SKÖNT att åter ha fast mark under fötterna!



Glädjen för detta blev dock kortvarig... på de extremt dåliga vägarna blev taxiresan en riktig pärs. SÅ nära att kräkas i en bil har jag aldrig varit tidigare... men klarade mig med nöd och näppe. Och den här gången var det verkligen slutmålet som var resan värd - inte själva vägen:



Casa Cecilia, direkt på stranden i utkanten av Santa Theresa! Och hela övervåningen utgörs av vår svit! Om man tittar RIKTIGT noga på bilden ser man t o m mig sitta längst till vänster uppe på vår balkong!




Dags för ett kvällsdopp vid vår vackra strand! (Som vi inte bara har utsikt över från balkongen, utan t o m från sängen. Helt OK!!!)




 Hittills har jag bara hittat ett enda fel med det här stället: det är nästan alltid för varmt för att dricka te... t o m efter solnedgången! "Men det som inte dödar härdar" heter det ju, så jag blir väl ordentligt härdad av den här semestern! ;-)

För dem som vill läsa mer om vår resa - och inte fått länkar till de tidigare (bildlösa) inläggen: gå klicka på länken "startsida" längst ner på sidan så kan ni sedan scrolla nedåt och läsa.



1 kommentar:

Anonym sa...

Superbild den där när Du står vid stranden!! Tänk att Ni fick vara på en så underbar plats.....!