måndag 15 oktober 2012

Pelargonblogg


Hade lagt bilder på två av mina finaste pelargoner i ett inlägg, men nu hittade jag ju en bild som passade mycket bättre dit, så det får bli ett eget inlägg för blommorna! Varje år är det ju på samma sätt: när det är dags att "göra vinter" i orangeriet är pelargonerna som allra vackrast... Ovan en variant av Mårbacka som heter "Dronning Margarethe" - min absoluta favorit! 




....och nr 2 bland favoriterna: en rosenkoppspelargon. Nu har de fått flytta till garaget för vintern och jag håller tummarna att de lever till våren!


För att ta vara på blomsterprakten fick några av dem följa med in i köket. Tillsammans med några kvistar från olivträdet blev det en kombo som i alla fall var helt ny för mig!



Även badrummet fick lite blomsterfägring:  Dronning Margarethe och en helvit variant av rosenknoppspelargon. Men nu är det nog bara att lägga ner pelargonbloggandet fram till nästa sommar, för det lär knappast hända så mycket spännande där ute i garaget... 

Inga kommentarer: