fredag 17 augusti 2012

Fredag kväll

Resan ner till Ragvaldsträsk gick bra! Men det var verkligen VARMT! Toppnoteringen var 26 grader när vi körde genom Skellefteå centrum. Ute i Ragvaldsträsk var det i alla fall ett par grader "svalare". Efter incheckningen provred Lára och jag banan medan Eva byggde hage. Började med många varv i skritt - både för att hon skulle "få igång" kroppen efter transporten och för att lära henne att man faktiskt KAN skritta lugnt och avslappnad på en ovalbana.

Efter ett par lösgörande galoppfattningar var det sedan dags för tölt. Först arbetstempo, där jag verkligen försökte få samma känsla som på Sylvialektionen i söndags, då bakbenen verkligen var med och ryggen kom upp. Efter några tempoväxlingar var det så dags för det svåraste: ökad tölt. Fick bra sparring-hjälp av Linn och Nási! Insåg att jag försöker korrigera taktfelen genom att bromsa, men då får man ju aldrig något högre tempo... När jag istället flyttade framdelen åt höger för att få vänsterbogen på plats och samtidigt med innerskänkeln hindrade henne från att skjuta in bakdelen så gick det bättre!

Vid det laget flåsade Lára våldsamt i värmen och var riktigt blöt i svett, så jag avslutade med som vi började: med mååånga varv i skritt på ovalen.

När Lára var duschad, smord och ompysslad fick hon gå ut i sin nybyggda hage. (hon hade dessutom fått en lyxvariant med ett litet skjul hon kunde gå in för att få skugga i - TACK för det Vivianne!!!) Eva och jag konstaterade att det var gott om tid fram till middagen (hotellet serverar buffé kl 18-20) så vi åkte en sväng in till Skellefteå centrum och promenerade runt i det sköna vädret. Efter en god middag ute på hotellets terrass blev det sedan bubbelbad, pool och ångbastu samt trevlig samvaro med andra Miduriter i relaxen innan det var sängdags.

I morgon gäller det - håll tummarna!!!


Inga kommentarer: