tisdag 5 juni 2012

Ny hästtransport/Láralimousin!



Efter dagens andra lektion skyndade jag hemåt för att köpa hästtransport! Hade kommit överens med säljaren om att vi skulle träffas vid Handelsbanken i Gammelstad för att göra upp affären - för där går det betydligt mycket lättare att parkera med släp än vid mitt kontor inne i centrum! Min kollega Sussie, som är chef i Gammelstad, hjälpte till med det bankmässiga och sedan var det bara att gå ut och koppla släpet på bilen för att köra premiärturen hem till Kyrkbyn.

Det blev släpet jag tittade på i söndags som jag köpte, det från 2011. Gårdagens släp, från 2010 var också fint - men detta var strået vassare. Inte minst genom det faktum att det är "nervägt" så att jag får dra det med min bil!!! Då har jag visserligen bara lastvikt för en häst, men när de nya reglerna träder i kraft vid årsskiftet och jag hunnit göra körprovet så ska jag väga upp den för två hästar. I fortsättningen kommer alltså Lára verkligen att åka ståndsmässigt - precis som det anstår The Queen of Mariebäck!


Inga kommentarer: