tisdag 8 april 2014

Världens smartaste viktboots!!!

Detta, mina damer och herrar, är världens förmodligen smartaste viktboots!!! 

Jag köpte dem för ganska precis två år sedan och skrev nedanstående blogginlägg i samband med det. Den senaste tiden har jag fått frågor om mina boots från flera håll - så jag satsar på återvinning och postar inlägget en gång till!

Den största fördelen med dessa boots är "slalomskospännet" som gör det väldigt lätt att både spänna fast och spänna loss dem. Elisabeth hade köpt sådana till Tildra och när jag fick testa dem bestämde jag direkt att jag skulle köpa likadana - mina onda händer skulle definitivt tacka mig! (Dessutom har de en annan MKT stor fördel - mer om detta strax.)

Elisabeth hade köpt sina på Agersta, men när jag kollade med dem visade det sig att de utgått ur sortimentet... Typiskt... Enligt dem hade alla som köpt dem varit MKT nöjda, men då det varit massor av  strul med grossisten de köpte dem från hade de fått utgå ur sortimentet t v i alla fall. "Men så snart vi hittar en annan inköpskanal tar vi in dem igen!" Fast så länge kunde ju inte jag vänta... Efter idogt googlande kunde jag konstatera att ingen annan sålde dem i Sverige heller... men däremot hittade jag den tyska återförsäljaren. Och med gällande valutakurs kostade de bara ca 800 SEK - mot 1.495 SEK på Agersta! Självklart beställde jag!





Inte nog med att bootsen har suveräna spännen, man kan dessutom justera vikten på dem! När de levereras väger de ca 250 gram, men det finns två löstagbara blyvikter om vardera ca 50 gram. Genom att ta bort en eller båda dessa kan man alltså justera ner vikten till 200 resp 150 g! De löstagbara vikterna sitter placerad under spännremmen - en på var sida - så det är bara att vika upp spännet/remmen och dra ut dem. Lika lätta är de sedan att sätta tillbaka ifall man vill höja vikten igen! På bilden ovan har jag nästan dragit ut ena vikten helt.





Här ser ni hur de två löstagbara vikterna ser ut - och tången jag använde för att dra ut dem. Vill du också köpa de smarta och flexibla bootsen så finns de på Horsmate.de

Edit: När jag beställde mina kunde man inte använda beställningsfunktionen på hemsidan för leverans till Sverige, utan jag fick mejla in min beställning. Men det var ju två år sedan, så det kan ju vara annorlunda nu!

2 kommentarer:

erica sa...

Hur beställde du dom där? Jag lyckas inte beställa dem och vad gick frakten på?

Anna sa...

Hej Erica!

Om jag minns rätt gick det inte att göra en beställning till Sverige via deras hemsida, utan jag fick mejla in beställningen. Frakten gick på ca 200 kr - (men då beställde jag även en vojlock.)