söndag 13 maj 2012

"Var tog vägen vägen" - del 5?!



I min serie "Var tog vägen vägen...?!" kommer här dagens bidrag: Mariebäcksvägen idag, i korsningen vid sjön...!!!





Om man istället för att svänga in mot Mariebäck fortsatte rakt fram in mot Alviksträsk fanns det ju än så länge större möjligheter att klara sig "torrskodd"... tur att vägenbanken är extra hög där mellan sjöarna! I vanliga fall brukar jag inte köra denna väg till stallet, utan komma från Avan-hållet istället. Men...




...där såg det ut så här på vägen! Tack Sylvia som sms:ade mig så att jag tog rätt väg på en gång när jag skulle morgonfodra i morse! Trädet ligger dessutom max 20 meter från infarten till stallet... det hade ju känts extra jobbigt att vända och köra runt när jag t o m hade infarten så inom synhåll!





Fortfarande kl 12.30, när jag åkte hem från stallet, låg trädet kvar över vägen... och "grannen" ser ju VÄLDIGT hotfull ut också...! Hög tid för markägaren att komma ut och ta bort dem båda två, uppenbarligen!!!

Inga kommentarer: