måndag 14 maj 2012

Måndagsblogg



"Kaaaaaaan jag inte få vara med och leka???" undrar Asta (t h). Men Loppan, som är "stor & tuff" bara morrar till svar...







"Snäääääääääääla Loppan, bara leka liiite....?!" Men Loppan är svårflirtad och fortsätter morra... 


Idag var det riktigt Eva-ridväder: regn och storm... (Av någon anledning har hon ofta otur med ridvädret, stackarn...) Själv hade jag turen att med mkt kort varsel få en träningstid i City Rehabs bassäng kl 17.40 idag. Hann t o m hem och vila 1.5 timme mellan jobbet och träningen - precis vad jag behövde! Fredagens "nattsudd" sitter i fortfarande... har ju egentligen inga marginaler för sådant. Men jag var ju där i tjänsten, så jag kommer att kunna njuta av kompledighet längre fram. Det gäller bara att hålla näsan över vattenytan till dess. 

Fick idag glädjebesked från hovslagaren - han kommer att kunna sko Lára nu på onsdag! Hon skulle egentligen ha varit skodd för ett par veckor sedan, men han har haft ont i ryggen... Det känns som hög tid att hon "blir av med" broddar och snösulor också! (Fast det är ju faktiskt bara en dryg vecka sedan vi hade snöstorm!) 

Inga kommentarer: