måndag 30 april 2012

Våga vägra Valborg!!!

Jag erkänner, jag har aldrig förstått vitsen med att stå och frysa i leran vid en majbrasa... Den enda valborgseld som intresserar mig är den man kan tända i grillen! Som tur var är inte Johan någon militant valborsfirare heller (dessutom har de inte förkortad arbetstid sådana här dagar så var inte hemma från jobbet förrän 18.30) Det var därmed inte särskilt svårt att övertala honom att vi skulle hålla oss hemma i kväll.

Däremot firar jag gärna dagen med att gratulera min kära mamma, som fyller år. (Det är inte för kungen hela Sverige flaggar idag, om ni nu trodde det, det är naturligtvis för min mamma! Han har bara turen att få åka snålskjuts...)

Just i år fyller mamma dessutom 70 år och det har hon valt att fira genom att resa till Barcelona med pappa. Min äldsta bror och hans äldsta son är där samtidigt, för att se en fotbollsmatch (brorsonens studentpresent) så jag utgår ifrån att alla fyra intagit en god födelsedagsmiddag i kväll! Då har mamma också fått två förstoringar på mig och mina syskon (Johan fotade oss när vi var i Umeå förra helgen).




Här är en av bilderna - lite annorlunda, men den är rätt kul tycker jag! Tycker ni att vi är lika? För övrigt planerar vi ett JÄTTEHEMLIGT firande av både mamma och pappa (han fyller 75 i sommar). Det enda föräldrarna har fått veta är att de ska boka in midsommarhelgen. "Further information will be provided on a need to know-basis..." (för att citera Al Pacino i "The Scent of a Woman".) 

Inga kommentarer: