onsdag 18 april 2012

"Man ska inte ropa hej.....förrän kamrer´n är på banken!"

Söndagens galopp var visst rena styrketräningen för mina ryggmuskler! Redan när jag klev ur sängen på måndag morgon kände jag träningsvärken i dem. Och jag sa till Johan att träningsvärk faktiskt är "skönt ont" jämfört med det "onda onda" som jag dras med annars. Under hela dagen kände jag sedan av dessa ryggmuskler så snart jag rörde mig - det var nästan så jag kände hur musklerna svällde! Så jag sa till kollegorna på jobbet att "Om ni ser att min kavaj spänner över ryggen så beror det bara på mina ryggfiléer!" De påstod visserligen att det inte syntes något alls... men de var förståss bara avundsjuka! ;-)

Vid det här laget har dock det "skönt onda" klingat av medan det vanliga onda tyvärr inte gjort det... har varit hemma från jobbet idag också tyvärr. Trots både PT och ångbastu igår eftermiddag...så idag blev det inget av detta. Nu i kväll känner jag mig dock piggare än på hela dagen, så nu känns det inte omöjligt att jag kan jobba igen i morgon. Men så var det faktiskt i går kväll också och ändå tog jag mig inte ur sängen när morgonen kom... så "Man ska inte ropa hej förrän kamrer´n är på banken..." som det välkända talesättet lyder! ;-)

Inga kommentarer: