söndag 11 mars 2012

"Mer från Moskvabesöket" eller "Ryssen kommer!!!"




Tatjana och Alexander bjuds på "Flying Jacob" i vårt kök. Och numera vet jag också svaret på frågan om vilket kaffe jag bjuder på när jag får oväntat besök: Gevalias snabbkaffe. (Hade jag i o f s kunnat gissa innan också - i o m att det är det enda kaffe vi har hemma, då varken Johan eller jag är kaffedrickare.)





Dasch vill VÄLDIGT gärna smaka på en chokladbit... Den aktuella varianten var smaksatt med havssalt - så det blev ju en typisk svensk smakbrytning (att kombinera sött och salt.) Och Tanja berättade om när hon kom till Sverige första gången för 16 år sedan och på introduktionskurs för utbytesstudenterna för första gången fick smaka "swedish meatballs" - MED SYLT! Hon tyckte det var oerhört konstigt att ha (lingon-)sylt till kött...!





Hela familjen i en snöfåtölj på torget vid kyrkan här i Kyrkbyn. 

Inga kommentarer: