torsdag 5 januari 2012

Snöskäckar!



Så här års finns det många "snöskäckar" - Mysla har letat mat under snön! 






Och Hrisla har verkligen gått till botten med frågan om det finns något ätbart där under! OBS: hon är inte så överbyggd som det ser ut här, utan står med frambenen i en grop! Det såg VÄLDIGT kul ut när bara öronen stack upp ur snögropen!

Tyvärr missade jag än en gång att fota den skata som satt på Láras rygg när jag kom till stallet. Precis som tidigare hann den flyga iväg innan jag kom tillräckligt nära för att ta en bild. Den verkar sitta där väldigt ofta! Har sett den flera gånger - och desto fler gånger hittat fågelskit på hennes rygg. En gång när det, precis som idag, snöade var Láras rygg täckt av ett snölager. Fast uppe på rumpan fanns ett runt område helt utan snö. När jag såg fågelskiten som fanns strax bredvid rundeln förstod jag att det måste ha suttit en lite större fågel där sedan det började snöa! 

Inga kommentarer: