måndag 9 januari 2012

Äääääääntligen!!!!




Nej, tyvärr är jag inte tillbaka på Maldiverna... men idag öppnade ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN City Rehabs varmvattenbassäng igen, efter renoveringen! Den har varit stängd sedan i november... och SÅ jag har längtat efter den härliga känslan som inträder efter träning, stretching, bastu och mer stretching: plötsligt följer kroppen med när jag rör mig, istället för att streta emot!

Verkligen ovärderligt att jag haft Lára under den här tiden! Törs knappt tänka på hur stel jag varit nu utan henne - och hur mycket mer ont jag skulle ha haft efter en så lång påtvingad vila. För det är inte så mycket mer än bassängträning och ridning som min kropp klarar av i träningsväg. I princip allt annat belastar någon/några kroppsdelar för mycket för att det ska fungera.

Försökte verkligen ta det lite försiktigt i bassängen idag, vet ju av erfarenhet hur lätt det är att ta i lite för mycket... Även efter korta träningsuppehåll måste jag trappa upp långsamt och nu har det ju i princip varit två månaders uppehåll. Men för säkerhets skull får ni hålla tummarna att jag verkligen tar mig ur sängen i morgon bitti!!!

Edit: Lára har välförtjänt vilodag idag. Vore konstigt om hon inte har lite träningsvärk efter gårdagens "styrketräning" i djupsnön. Hoppas snöandet tar lite paus nu, så vi kan hinna med ett sådant ridpass till i slutet av nästa vecka. För vi håller väl snart på att ha nått smärtgränsen avseende hur djup snö man kan rida i?!

Inga kommentarer: