tisdag 6 december 2011

Vi lurar vädrets makter!



Idag har Eva ridit Lára - och ändå har det varit bra väder! Hur var detta möjligt? Jo, vi hade egentligen bestämt att Eva skulle rida i morgon (så det är lika bra att ni genast planerar för busväder då!) Men jag visste att Eva var ledig idag och eftersom det just nu är tillräckligt för mig att klara av arbetsdagen ringde jag i morse till Eva och erbjöd henne att byta riddag. Det ville hon gärna - och vädrets makter hann alltså inte med i svängarna så hon och Lára hade varit på en riktigt härlig långtur. Tror att Lára var MINST lika nöjd som Eva med detta!

Hur det blir i morgon har vi lämnat öppet. (Ja, hur det blir med vädret kan vi ju räkna ut... det är ridningen jag menar.) Hoppas verkligen att jag orkar med en sväng till stallet efter jobbet då, kroppen behöver ju verkligen smärtlindrande rörelse! Och själen behöver träffa fina hästen! Men Eva skulle nog kunna rycka ut och ta en riddag till ifall jag fortsatt är för ur form. 

Inga kommentarer: