onsdag 7 december 2011

Exemtäckesfynd!!!



Idag trodde nog Lára att matte blivit mer än lovligt galen... Plötsligt skulle hon ha exemtäcke på, just när det äääääntligen börjar lika vinter! Men jag ville bara testa det exemtäcke som jag fyndade på Hööks förr förra veckan, för att se att det passade - och det gjorde det ju! Hade sett på internet att Hööks reade exemtäcken för otroliga 399 kr! När jag var in i butiken i samband med invigningen hade de inga exemtäcken framme, men när jag frågade efter så fanns det på lagret! Det fanns visst ytterligare några - så än kan det finnas chans att fynda!

 Lára har ju inte exem, men kliade ändå bort en hel del man och svans i sommar. När hon fick börja gå med exemtäcke slutade hon klia. (Det exemtäcket fyndade jag föresten också - på rea hos Häst & Fritid!) Tänker att hon ska få gå med exemtäcke redan från början av sommaren nästa år. Och då är det ju VÄLDIGT bra att ha två, så att hon inte behöver gå utan när man behöver ta hem och tvätta.





Tyget i det här nya täcket kändes ganska tunnt... men i övrigt så var det mycket välarbetat. T ex så är resåren som ska sitta runt bakbenen fodrad med mjuk fleece för att inte riskera skav. Precis som mitt andra täcke kan man ta lös magplattan också. I somras hade jag bara täcket utan magplatta, eftersom hon bara kliade sig i man och svans. Fast på det här täcket fanns ingen gjord att sätta runt magen ifall man inte har magplattan... I o f s skulle Lára helst slippa resårgjorden, hon markerade tydligt i somras att hon INTE gillade den. Men risken är ju att det inte sitter lika bra utan... Får väl använda gjorden från det äldre täcket till båda helt enkelt. 

Inga kommentarer: