måndag 7 november 2011

Sylvia tränar Lára!

Idag har Sylvia tränat Lára. Verkligen jättebra för mig (och min kropp!) att få hjälp att vara så där tjurig som det uppenbarligen krävdes. Men nu har Sylvia övertygat svarta damen om att plocka fram den där långsamma "krumelurtraven" som hon faktiskt har. Som vanligt var det förståss inte lönt för Lára att försöka "mörka" när Sylvia så väl VET att hon kan!

Tydligen hade resultatet varit MKT bra i vänster varv medan vi har lite mer kvar att jobba på i det svårare högervarvet. Ser verkligen fram emot i morgon när jag får chansen att testa igen själv! Sylvia tipsade om att jag ska sätta boots på henne och vara noga med att börja i ett riktigt, riktigt lågt tempo. Det blir faktiskt första gången jag kommer att använda boots på henne. Vi har tidigare inte tyckt att hon varit tillräckligt musklad för någon extra vikt på hovarna. Och än så länge är det alltså bara för att förstärka traven - boots för töltridning får vänta ett tag till.

Ska dessutom rida med Feykirs tredelade bett m parerstänger för säkerhets skull - så att det ligger på plats i munnen även om hon skulle få för sig att "agera järnspett". Något jag dock inte tror, hittills har det räckt med att man varit tjurigare än henne en enda gång, så har hon i fortsättningen med lätthet utfört det som hon först "beskrivit" som HELT omöjligt. 

Inga kommentarer: