måndag 22 augusti 2011

Guldhästen har vilodag



Idag har guldhästen en välförtjänt vilodag. Trots att hon inte alls verkar uppskatta sådana... Själv håller jag fast vid målsättningen att träna i varmvattenbassängen på måndagarna "vad som än händer". Förra veckan var det första gången efter ett låååångt uppehåll. Jag vet ju av erfarenhet att jag måste ta det försiktigt då, det kan t o m räcka med bara ett par veckors uppehåll för att jag ska få mer ont om jag inte är försiktig. Det känns verkligen helt fånigt - jag har hur lugnt program som helst - men alltså måste jag ta det ÄNNU lugnare efter ett uppehåll. Det är som att min kropp inte klarar om belastningen varierar från dag till dag. Och jag tyckte också att jag tog det lugnt förra måndagen. Men ändå hade jag rejält ont ett par dagar efteråt... Så idag försökte jag ta det ÄNNU lugnare - och håller tummarna att kroppen inte ska reagera på samma sätt den här gången.

Inga kommentarer: