söndag 17 juli 2011

One week in UK!


Har just kommit hem från en trevlig vecka i Storbritannien! Johan fotade förståss en massa fina bilder, men Blogger verkar tyvärr inte vilja att jag lägger ut fler än tre... så snart jag försöker med en ytterligare så hänger det sig... så ni får hålla till godo med dessa! Ovanstående bild visar den fantastiska utsikten från vår enorma svit (!!!) på hotellet i Torquay! Orten ligger på det som kallas Storbritanniens riviera - och där växer faktiskt palmer!

Resan inleddes med två dagar i Bath - precis som vår kyrkby ett av Unescos världsarv. En MKT vacker gammal stad, där rommarna redan för 2000 år sedan byggde ett thermalbad vid den naturligt varma källa som finns där. Sedan körde vi till Torquay och därfrån gjorde vi även utfärd ner till Cornwall - med oerhört vacker natur! Om Blogger blir på bättre humör ska jag lägga ut några bilder därifrån också!







Resan avslutades med två dagar i London - och bilden ovan är faktiskt fotad mitt inne i storstan, inte alls i någon lantlig by, som man kan tro... Och när vi gick längs gatan började jag plötsligt vädra hästdoft! Det visade sig att ihopbyggt med alla bostadshusen längs gatan fanns Hyde Park-stable! Det finns tydligen drygt 8 km ridvägar i Hyde Park, men de hade inte en endaste hage, så jag tycker lite synd om hästarna...






Hyde Park stable.




Besökte även tre ridsportbutiker i London och kunde konstatera att om dessa tre är representativa för brittiska ridsportbutiker så är det VÄLDIGT synd om engelsmännen!!! Det hade nämligen knappt några grejor alls! :-O Eller vad sägs om två träns (ett svart och ett brunt, det ena cob och det andra fullstort) ett fleecetäcke tre schabrak och en vojlock...




Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha ett schabrak i de islänska färgerna (mörkblått med rött kantband och vit passpoal - visst låter det snyggt??!) Och eftersom det även är de brittiska färgerna tänkte jag mig att jag skulle kunna hitta ett sådant på resan. Men inget av de tre schabraken hade den färgsättningen... Så ska min nya häst (för en ny häst måste det ju bli tids nog) få ståta i de islänska färgerna får jag uppenbarligen satsa på att hitta ett här hemma!




Om någon vill läsa mer om vår resa finns mitt "resereportage" här: http://www.resdagboken.se/m/JohanAnna/storbritannien-2011-425761/dagbok/


Tyvärr har de en hel del problem på resedagboken f n - tydligen har man lanserat en ny version som visat sig ha en hel del problem... så vi har hittills bara lyckat ladda upp en enda bild där... Inte bara Blogger som trilskas f n alltså! Men det kommer förhoppningsvis fler bilder framöver







3 kommentarer:

carroline abrahamsson sa...

Hej ! Örn finns till försäljning om du är intresserad :)

Anna sa...

Hej Carro! Hörde att du ska sälja din svarta diamant. Förstår att det inte kan ha varit ett lätt beslut... Men ibland måste man ju ta sådana också, när man känner att det är rätt.

Hedda sa...

Hej, var låg ridsportbutikerna i London? :)