torsdag 5 maj 2011

Aj, aj....AAAAAAAJ!!!

Försäkringskassan har underkänt mina senaste sjukintyg... Inte så roligt precis att behöva uppleva att all min värk och all min trötthet inte tas på allvar... :-( Var till min läkare i em för att han skulle komplettera intygen. För att vara tydlig om vad min sjukdom innebär så gick han igenom de diagnoskriterier som finns. Där ingår bl a så kallade triggerpunkter, 18 till antalet, och minst 11 av dessa ska redan ett måttligt tryck framkalla smärta. För att stämma av detta tryckte han JÄTTEHÅRT på alla dessa 18 punkter! Ja, enligt honom var det hela tiden bara ett måttligt tryck, men för mig gjorde det så ont att jag skrek. På alla 18... Sedan testade han de flesta större muskler också - med samma plågsamma resultat.

Så här efteråt känner jag mig VÄLDIGT mörbultad... Nu får vi verkligen hoppas att Försäkringskassan inser hur illa det faktiskt är med mig - så att jag i alla fall får ut något för all den här extra smärtan. Har dock vissa förhoppningar att värktabletter ska kunna lindra. I vanliga fall fungerar de tyvärr inte på mig... men nu handlar det om "framkallad smärta" säger Johan och det är visst viss skillnad. Har just tagit den kombination av tabletter som han ordinerat med förhoppningen att de ska lindra under natten. Det känns MKT bra att jag tagit ledigt i morgon - då kan jag ju vila hela förmiddagen ifall det bli en ännu sämre natt än vanligt.

Hästarna fick förståss Annaledigt idag - orken räckte inte alls till dem. Men vi hoppas på nya tag i morgon.

Inga kommentarer: