lördag 26 mars 2011

Torrhö!

M h a goda vänner - TACK!!! - så har jag fått tag i ett lass torrhö till Feykir! I morgon bitti ska vi åka och hämta 50 balar á 10 kg. Att kånka höbalar är ju inte så lyckad sysselsättning för min kropp... men jag har fått engagera Johan, Eva och Emelie som bärare! TACK för det också! Jättebra att vi kan få hem hö redan i morgon. I o m att det är EXTRA viktigt med ett succesivt foderbyte i det skick Feykir är i nu och det inte är så jättestora mängder kvar av Sylvias torrhö så vill jag ju kunna börja "blanda hö" så snart som möjligt.

I eftermiddag är det dags för semifinal nr 3 i hockey - och Luleå leder mot ärkerivalen Skellefteå med 2-0 i matcher. Eva har spått att Luleå ska ta sig till finalen genom att vinna fyra raka matcher - vi får se om hon får rätt... Dagens match spelas i Skellefteå och Eva, jag m fl ska följa den via storbilds-TV på Björkskatans pizzeria, av alla ställen. Jag har aldrig varit där, men hoppas på både en bra match och god pizza! (Som LCHF:are skrapar jag av allt det goda ovanpå pizzan och lämnar botten. Inte så dumt att bara behöva äta det godaste!)

Inga kommentarer: