torsdag 6 januari 2011

Feykir och jag mot världen - d v s älgarna





Trettondagen bjöd på förunderligt vackert vinterväder! Vi red ut helt ensamma -utan någon trygg Lukka att gömma oss bakom i spännande lägen... Red mot Avan och det var så härligt tyst - ljudet från Feykirs hovar var verkligen det enda som bröt tystnaden. Däremot såg man massor av älgspår kors och tvärs...

Värmde upp med trav och många galoppsträckor. Ett par gånger blev det tvärstopp för att Feykir "såg syner" (i alla fall kunde inte jag upptäcka någon älg vid något av tillfällena) - men i det stora hela klarade vi oss ändå bra på egen hand. På hemvägen töltade han riktigt trevligt - när det funkar att börja ridturen med trav och galopp så är det verkligen en bra uppvärmning för Feykir!




Tillbaka i stallet fick jag höra av Yvonne att jag borde sitta på skönhetssalong istället för att vara ute och rida - jag ska ju fika i residenset hos landshövdingen i em. Men, men... jag får försöka piffa till mig lite på egen hand i alla fall så får vi hoppas att det duger.

2 kommentarer:

Sue sa...

Fantastiskt vackra bilder! Gott nytt år från svägerskan.
Ps. Man ser fräsch ut av att ha varit ute, med äkta rosor på kinderna. Så du såg nog bra ut utan salong.Ds.

Anna sa...

Hej Sue!

Mobilkameran hälsar och tackar! Och jag blev insläppt på residenset - med "ridrosor" och allt! :-)